Btangor In News

Tuesday, February 06, 2007

Sindiket Curi Kereta


Sekarang nie, Bintangor semakin mudah dicerobohi oleh golongan yang tidak diingini dari luar terutamanya dari Sibu. Mula2 nya aku ingatkan Bintangor masih lagi macam dulu, aman sentosa... rupanya dengan datangnya golongan pencuri ini, Bintangor sekarang nie perlu ditingkatkan aspek keselamatannya. Sehinggalah aku sendiri yang terkena, hampir2 kehilangan kereta kesayangan... almost lost my car that night...

Like other thursday night, i went to play badminton at Dewan Masyarakat & parking ler mana yg ada kosong... So, i play mcm biasalah pd malam tu, sampai lah habis main 1st game aku terdengar alarm keta berbunyi. So, i checked kat luar, dengan sorang cinese guy nih, apasal alarm berbunyi... rupanya keta org lain punyer. Aku nampak 3 org, tapi x nampak muka. Ingatkan ada pergaduhan, sbb dua2 cakap cina..mana aku paham! Pada mulanya aku x perasan apa yg berlaku sbnrnya, sampai ler diorang gabra lantas cabut lari dgn sebuah kereta...

Adohh!!! Terbang lagi ler pitis bulan nih... SIALAN betol lar 3 org tuh!!!

Nak buat cmne, benda dah nak jadi...

* p/s jaga betol2 aset anda yer, tambahkan aspek keselamatan kenderaan
a> lock steering
b> tambah kan alarm
c> sediakan nombor polis dlm hp

0 Comments:

Post a Comment

<< Home